1. GARANCIA RÉSZLETEI

Hibás teljesítés: Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.

Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el. 

Kellékszavatosság 

1.1.    Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? 

Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

1.2.    Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? 

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

A Fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a Fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

1.3.    Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? 

Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 1 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. 

1.4.    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 

Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

1.5.    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)? 

A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. 

Termékszavatosság 

1.6. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával és milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?

Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – a kellékszavatossági jogát gyakorolhatja, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Termékszavatossági igényként a Fogyasztó a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

1.7. Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék Szolgáltatóval szemben gyakorolhatja.

1.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

1.9. Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék átvételtől számított egy éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

1.10. Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termékhiba a forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

1.11. A Szolgáltató milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

Nem minden hibára vagy meghibásodásra terjed ki a jótállás. Van néhány olyan korlátozás, amelyre nem tudunk garanciát vállalni, vagy azért, mert fogyóeszközökre vonatkoznak (pl.: akkumulátor vagy tartozékok), vagy azért, mert ezek olyan gyártói problémák, amelyekre ők sem vállalnak jótállást. 

Vannak olyan helyzetek is, amikor a telefont Ön összetöri, és még ha nem is szándékosan tette, ilyenkor a javítást nem tudjuk a jótállás keretében fedezni. Mindezek miatt a következőkre nem terjed ki a garancia:

(a) A telefon nem megfelelő használata, hibás kezelés, nem engedélyezett szoftver telepítése, az utasításoknak nem megfelelő használat vagy egyéb használat, például: nem hivatalos vagy a Google Play/AppStore által előzetesen nem jóváhagyott szoftver telepítése, nem hivatalos vagy béta operációs rendszer telepítése, a telefon rootolása, a telefont mindig a napon (autó műszerfalán) vagy alacsony hőmérsékleten hagyása, nem engedélyezett mágneses tartóban tartás, stb; 

(b) Telefonok, amelyek kemény felületekkel való fizikai ütközést szenvedtek el (leejtés, ütés stb. );

(c) Folyadékokkal, sűrített levegővel vagy más típusú anyagokkal való érintkezés által okozott hibák, függetlenül attól, hogy látható korróziót és rozsdát okoznak-e vagy sem; 

(d) Harmadik fél által felnyitott, javított vagy manipulált telefonok; 

(e) A szoftverfrissítések által okozott hibák, függetlenül attól, hogy azok engedélyezettek vagy sem; 

(f) A Termék normál elhasználódása (a képernyő tompulása és sárgulása, beégés, a kulcsfontosságú területek tompulása, a gombok, a gumiszalagoknak vagy a telefon széleinek, illetve a csatlakozóhelyeknek az eróziója, stb. );  

(g) Az akkumulátorokra vonatkozó jótállás csak azokra az akkumulátorokra vonatkozik, amelyek állandó használatra alkalmatlanok, például: feldagadtak, nem engedik már bekapcsolni a telefont, rövidzárlatosak, gyártási, összeszerelési hibában szenvednek, a gyártó vagy az X-Mobile csapat hibás kivitelezése, vagy egyéb olyan esetleges műszaki hiba miatt nem tölthetők, amely nem a telefon normál használatából adódik. Az akkumulátor
kapacitásának csökkenése és a töltési ciklusok számának növekedése az akkumulátor normál használatát jelenti, mivel ez egy fogyóeszköz, amely idővel romlásnak és leépülésnek van kitéve. Emiatt az akkumulátor normál elhasználódása nem jelent garanciális okot arra, hogy Ön akkumulátorcserét kérjen (például nem kérhet cserét azért, mert a telefon akkumulátorának állapota 80% alá csökkent); 

(h) A hivatalos gyártói vagy a X-Mobile-tól vásárolt kompatibilis töltőktől és kábelektől eltérő töltők és kábelek használata töltéshez vagy adatátvitelhez.

Továbbá a Szolgáltató akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A Szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti. 

A X-Mobile nem garantálja a garancia keretében elküldött termékek eredeti alkatrészekkel történő javítását, hanem csak olyan pótalkatrészek használatát garantálja, amelyek az eredeti alkatrészek összes specifikációjával és funkciójával rendelkezik. Ez vonatkozik a jótállás keretében elküldött Termékek esetében is, függetlenül attól, hogy azokat a  X-Mobile javította-e vagy sem, vagy amelyek esetében a jótállás teljesítését elutasították, és amelyek esetében a  X-Mobile – függetlenül a saját hibájától – nem tudja visszaküldeni a tulajdonosnak.

2. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

2.1.   Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet) rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

2.2.    A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

2.3.    A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

2.4.    A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

2.5.    A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

2.6.    Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.

2.7.    A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

2.8.    A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

A 12:00-ig leadott rendeléseket akár aznap kézhez kaphatod

Készülékeink 68 pontban teszteltek, ha volt hiba a telefonban, mi megtaláltuk és javítottuk

1 év teljeskörű garanciát biztosítunk minden iPhone-ra*